امکان شکایت تلفنی از بیمارستان ها، توسط دولت، مورد پیش بینی قرار گرفته است.سامانه تلفنی 190 که به سامانه ملی پاسخ گویی به شکایات وزارت بهداشت، معروف می باشد، در سایت وزارت بهداشت behdasht.gov.ir، به عنوان تنها شماره تلفن برای ثبت شکایت اعلام شده و با شماره گیری آن، می توان در خصوص مواردی نظیر اورژانس 115 و آمبولانس خصوصی، مسائل مربوط به دارو و هزینه های درمانی، اقدام به ثبت شکایت کرد.
شایان ذکر است، در گذشته، شماره تماس های 1690، 1590 و 1490 نیز وجود داشتند لکن، به گفته مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، در حال حاضر، ثبت و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تنها با شماره گیری 190 امکان پذیر می باشد.
در صورتی که بیمارستان، اقدام به اخذ وجه، خارج از ضوابط قانونی نموده و همچنین، بیماران را جهت تهیه دارو و تجهیزات به خارج از مرکز ارجاع دهد، کافی است در ابتدای پیامک، نام بیمارستان را درج و آن را به شماره پیامک 30004034 ارسال نمایند.
کاربر گرامی: محتوای ارائه شده صرفا جهت اطلاع می باشد و در صورت اجرای مشاوره پیشنهادی و عدم حصول نتیجه ، هیچگونه مسئولیتی متوجه «کلینیک حقوقی ایران» نخواهد بود. و توصیه می شود هیچگاه بدون وکیل گام برندارید .