تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ هیات وزیران درخصوص "تکلیف دارنده پروانه خدمات ارتباطات سیار شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نسبت به واریز مبلغ تضمین شده تسهیم درآمد سال مالی ۱۴۰۰" طی نامه شماره ۵۶۷۵۵ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات – وزارت اطلاعات
وزارت اموراقتصادی و دارایی – سازمان برنامه و بودجه کشور
هيئت وزيران در جلسه ۲۴/۵/۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک وزارتخانههای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده واحده قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات - مصوب ۱۳۹۲- تصويب کرد:
۱- دارنده پروانه خدمات ارتباطات سیار شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل موظف است هفتاد و پنج درصد (۷۵%) مبلغ تسهیم درآمد محاسبهشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در این تصویبنامه به اختصار "سازمان" نامیده میشود، بر اساس صورتهای مالی حسابرسی شده سالمالی ۱۳۹۹
را به عنوان مبلغ تضمینشده تسهیم درآمد سالمالی ۱۴۰۰ با اعلام سازمان و حداکثر تا آخرین روز همان سال مالی به حساب سازمان نزد خزانهداری کل کشور واریزکند. مبلغ تضمین شده تسهیم درآمد برای سالهای مالی بعد و در طول مدت اعتبار پروانه به میزان درصد تغییر درآمدهای دارنده پروانه نسبت به سالمالی قبل از آن تغییر خواهد یافت و با اعلام سازمان و حداکثر تا آخرین روز همان سالمالی توسط دارنده پروانه به حساب سازمان نزد خزانهداری کل کشور واریز میشود. در هر صورت، مبلغ تضمین شده تسهیم درآمد در طول مدت اعتبار پروانه از میزان تعیین شده برای سال مالی ۱۴۰۰ کمتر نخواهد بود.
۲- جدول شماره (۱) پیوست تصویبنامه شماره ۱۵۴/ت۵۱۷۵۳هـ مورخ ۵/۱/۱۳۹۴ به شرح زیر اصلاح و تبصرههای آن حذف میشود:
ردیف |
عنوان تخلف |
جريمه |
|
۱ |
عدم انجام تعهدات اجرا و توسعه و/ یا نقض تعهدات کیفیت خدمات مندرج در موافقتنامه و الحاقیهها و/ یا مقررات رادیویی |
۱- صدور اخطار اول برای رفع و/یا جبران تخلف و/یا ارایه توضیحات توسط دارنده پروانه ظرف مهلت تعیین شده از سوی سازمان. ۲- در صورت عدم رفع و/یا جبران تخلف و/یا عدم پذیرش توضیحات توسط سازمان، صدور اخطار دوم برای رفع و/یا جبران تخلف ظرف مهلت تعیین شده از سوی سازمان و اعمال جریمه تا میزان دو و نیم درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده به تشخیص سازمان؛ ۳- در صورت عدم رفع و/یا جبران تخلف، اعمال جریمه تا میزان پنج درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده و/یا تعلیق و/یا کاهش مدت اعتبار و/یا لغو پروانه به تشخیص سازمان. |
|
|
نقض تعهدات نظارتموافقتنامه و الحاقیهها |
۱- ۱- صدور اخطار اول برای رفع و/یا جبران تخلف و/یا ارایه توضیحات توسط دارنده پروانه ظرف مهلت تعیین شده از سوی سازمان. ۲- ۲- در صورت عدم رفع و/یا جبران تخلف و/یا عدم پذیرش توضیحات توسط سازمان، صدور اخطار دوم برای رفع و/یا جبران تخلف ظرف مهلت تعیین شده از سوی سازمان و اعمال جریمه تا میزان دو و نیم درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده به تشخیص سازمان. ۳- ۳- در صورت عدم رفع و/یا جبران تخلف، اعمال جریمه تا میزان پنج درصد درآمد سالیانه |
|
|
نقض تعهدات سهامداری |
اعمال جریمه تا میزان پنج درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده و/یا کاهش مدت اعتبار و/یا لغو پروانه به تشخیص سازمان. |
|
|
ارایه خدمات ارتباطی |
۱- ۱- صدور اخطار با تعیین مهلت رفع تخلف به تشخیص سازمان برای توقف ارایه خدمات خارج از ۲- ۲- در صورت عدم رفع تخلف، اعمال جریمه تا میزان پنج درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده و/یا تعلیق و/یا کاهش مدت اعتبار و/یا لغو پروانه به تشخیص سازمان. |
|
|
دسترسی غیرمجاز یا افشاي غیر مجاز اطلاعات و داده هاي مشترکین |
۱- صدور اخطار با تعیین مهلت رفع تخلف به تشخیص سازمان برای ارایه توضیحات؛ ۱- ۲- در صورت عدم پذیرش توضیحات توسط سازمان، اعمال جریمه به میزان دو و نیم درصد درآمد سالیانه ۲- بر اساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده به تشخیص سازمان؛ ۳- ۳- در صورت تکرار تخلف، تعلیق پروانه به مدت شش ماه و اعمال جریمه تا میزان پنج درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده به تشخیص سازمان؛ ۴- ۴- در صورت تکرار برای بار دوم، کاهش پنجاه درصد مدت اعتبار باقیمانده پروانه یا لغو پروانه به تشخیص سازمان. |
|
|
عدم ارایه اطلاعات مورد درخواست سازمان و یا ارایه اطلاعات خلاف واقع |
۱- ۱- صدور اخطار اول برای رفع و/یا جبران تخلف و/یا ارایه توضیحات توسط دارنده پروانه ظرف مهلت تعیین شده از سوی سازمان. ۲- در صورت عدم رفع و/یا جبران تخلف و/یا عدم پذیرش توضیحات توسط سازمان، صدور اخطار دوم برای رفع و/یا جبران تخلف ظرف مهلت تعیین شده از سوی سازمان و اعمال جریمه تا میزان دو و نیم درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده ۲- ۳- در صورت عدم رفع و/یا جبران تخلف، اعمال جریمه تا میزان پنج درصد درآمد سالیانه |
|
|
عدم عقد قرارداد و همکاری با دارندگان پروانه و موافقت اصولی کارور(اپراتور) مجازی تلفن همراه |
اعمال جریمه تا میزان پنج درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده و/یا کاهش مدت اعتبار و/یا لغو پروانه به تشخیص سازمان |
|
|
عدم ایفای سایر تعهدات و تکالیف و یا نقض مقررات و مصوبات کميسيون تنظیم مقررات ارتباطات |
۱- ۱- صدور اخطار اول برای رفع و/یا جبران تخلف و/یا ارایه توضیحات توسط دارنده پروانه ظرف مهلت تعیین شده از سوی سازمان؛ ۲- ۲- در صورت عدم رفع و/یا جبران تخلف و/یا عدم پذیرش توضیحات توسط سازمان، صدور اخطار دوم برای رفع و/یا جبران تخلف ظرف مهلت تعیین شده از سوی سازمان و اعمال جریمه تا میزان دو و نیم درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده به تشخیص سازمان. ۳- ۳- در صورت عدم رفع و/یا جبران تخلف، اعمال جریمه تا پنج درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده و/یا تعلیق و/یا کاهش مدت اعتبار و/یا لغو پروانه به تشخیص سازمان. |
|
|
انجام رویههای ضد رقابتی |
۱- ۱- صدور اخطار با تعیین مهلت حداکثر پنج روز کاری از تاریخ وصول اخطار، برای ارایه توضیحات توسط دارنده پروانه؛ ۲- ۲- در صورتیکه توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، سازمان موضوع را به مراجع قانونی مربوط منعکس و تا حدی که قوانین و مقررات اجازه میدهد دارنده پروانه را تا سقف پنج درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده، جریمه میکند. |
|
|
عدم رعایت تعرفههای مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و مقررات تعرفهای |
۱- ۱- صدور اخطار برای رفع تخلف ظرف حداکثر (۴۸) ساعت و اقدام برای استرداد مبالغ اضافی دریافتی به اشخاص طرف قرارداد؛ ۲- ۲- در صورت عدم رفع تخلف، اعمال جریمه تا یک دهم درصد از درآمد سالیانه براساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده، به ازای هر روز تاخیر در رفع هر تخلف تا زمان رفع کامل تخلف به تشخیص سازمان؛ ۳- ۳- در صورت تکرار تخلف، تعلیق و/یا كاهش مدت اعتبار یا لغو پروانه به تشخيص سازمان. |
|
|
توقف در ارایه خدمات بدون موافقت سازمان |
۱- ۱- صدور اخطار با تعیین مهلت رفع و/یا جبران تخلف از تاریخ ابلاغ به تشخیص سازمان. ۲- ۲- درصورت عدم رفع تخلف در مهلت اعطا شده؛ صدور اخطار دوم و یک ماه کاهش مدت اعتبار پروانه به ازای هر روز تاخیر در رفع هر تخلف از تاریخ اخطار دوم به تشخیص سازمان و/یا اعمال جریمه تا سقف نیم درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده به ازای هر تخلف در هر روز به تشخیص سازمان. ۳- ۳- تعلیق پروانه به مدت دوماه پس از گذشت یک ماه از اخطار دوم و صدور اخطار سوم به تشخیص سازمان. ۴- ۴- لغو پروانه در صورت عدم رفع تخلف پس از گذشت دو ماه از اخطار سوم به تشخیص سازمان. |
|
|
نقض یا عدم ایفای تعهدات مالی در موعدهای تعیین شده |
براساس تصویبنامه شماره ۱۵۴/ت۵۱۷۵۳ هـ مورخ ۵/۱/۱۳۹۴ و اصلاحات بعدی آن. |
|
|
تخطی از مفاد پیوست امنیتی |
۱- ۱- صدور اخطار اول و ابلاغ توقف ارایه خدمات موضوع تخلف و تعیین مهلت برای رفـع تخلف اعلام شده به تشخیص سازمان/وزارت اطلاعات. ۲- ۲- در صورت عدم رفع تخلف، صدور اخطار دوم و اعمال جریمه به مبلغ بیست و پنج صدم درصد درآمد سالیانه بر اساس آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده به ازای هر تخلف در هر روز تا زمان رفع کامل تخلف و تعلیق و/یا کاهش مدت اعتبار یا لغو پروانه در صورت عدم رفع تخلف پس از گذشت بیست روز از اخطار دوم به تشخیص سازمان/وزارت اطلاعات. ۳- ۳- تعلیق و/یا کاهش مدت اعتبار یا لغو پروانه در صورت تکرار تخلف به تشخیص سازمان/وزارت اطلاعات. |
|
|
نقض تعهدات خدمات عمومی اجباری (USO) |
جریمه تا سقف دو برابر مبلغ هزینه تعهد شده از سوی دارنده پروانه درچارچوب مقررات ارایه خدمات عمومی اجباری (USO) مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات. |
محمد مخبـر
معاون اول رييس جمهور