به گزارش ایسنا، مهدی هدایت فر مدیرکل فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی در مصاحبه با برنامه رادیویی پویش، پیرامون رسیدگی به درخواستها و شکایات مرتبط با تولید از طریق درگاه www.۱۳۶.ir این سازمان، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری و بنا به دستور ریاست محترم قوه قضاییه در این زمینه، سازمان بازرسی کل کشور با ایجاد سازوکاری در درگاه رسیدگی به شکایات و گزارشهای فساد زیرساختی را از ابتدای سال ۱۴۰۲ فراهم کرد تا بر اساس آن به درخواستها و شکایات حوزه تولید با قید فوریت رسیدگی شود.
وی افزود: این درگاه بخش پذیرش، پالایش و ارجاع به دفتر حمایت از تولید ملی و سرمایه گذاری سازمان بازرسی و ۳۱ نماینده این دفتر در کلیه استانهای کشور دارد و در نهایت منجر به رفع مشکل تولیدکننده، پاسخگویی منطبق با قوانین به متقاضی و یا تشکیل پرونده بازرسی در صورت عدم اجرای تکلیف قانونی دستگاههای اجرایی میشود.
مدیرکل فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی با اشاره به آماری در این زمینه تصریح کرد: بیش از ۳۲۰ درخواست مرتبط با حمایت از تولید در فروردین ۱۴۰۲ به این درگاه واصل شده که ۲۲۱ مورد آن وارد چرخه رسیدگی سازمان بازرسی شده است و در رابطه با ۹۹ مورد اتمام فرآیند رسیدگی و ارائه پاسخ نهایی به متقاضی صورت گرفته است.
هدایت فر فلسفه ایجاد این زیرساخت را در دسترس بودن سازمان بازرسی برای تمام تولیدکنندهها عنوان کرد تا بتوانند مستقیم و بدون واسطه درخواستهای خود را با این نهاد نظارتی درمیان بگذارند.
وی از راه اندازی ربات هوشمند هاتف به منظور رسیدگی بدون فوت وقت به پروندههای بازرسی خبر داد و اظهار کرد: ربات هاتف جهت پاسخگویی به تلفنهای ۱۳۶ مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش گفتار در سازمان بازرسی ایجاد شده و این ربات پیگیر مراحل رسیدگی پرونده های بازرسی جهت جلوگیری از رسوب کارها و اتلاف وقت است.