دستورالعمل رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی تصویب شد

دستورالعمل رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
گلچین اخبار 1403/08/08 261

دستورالعمل رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت مورد تصویب قرار گرفت.

حسن بابایی در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی با اشاره به اهمیت رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی گفت: ما نیازمند آن بودیم تا ۹ هزار دفاتر را رتبه بندی کنیم که متقاضیان تنظیم سند بدانند به کدام دفاتر جهت ارائه خدمات با کیفیت می‌توانند مراجعه کنند.

وی افزود: هدف این رتبه بندی کسب رضایتمندی مردم است و از سویی دیگر برای خود سردفتران نیز در تعیین محل خدمت، جابه جایی آنها و سقف کاری و تنظیم اسنادشان موثر است.

گفتنی است به منظور رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی شاخص‌های مختلفی پیشنهاد شده و در نهایت سه شاخص اصلی و مهم توسط کارگروه نهایی شد. این شاخص‌ها اطلاعات مورد نیاز خود را از بانک‌های اطلاعاتی و سامانه نظر سنجی از مراجعین اخذ می‌کنند. این سه شاخص عبارتند از: ۱. میزان رضا یتمندی مراجعین با بیشترین تاثیر در رتبه بندی دفاتر یعنی ۶۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ۲. عدم ارتکاب تخلفات انتظامی و عدم محکومیت‌های کیفری با ۲۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ۳. میزان سوابق سردفتر با ۱۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز.

ثبت دیدگاه
جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری شوید ورود / ثبت نام
دیدگاه ها
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است